Bug report - uvíznul na nefunkčním disku
Posted: 12 Nov 2010, 06:26
Zdravím,
nedávno jsem měl takový zapeklitý problém.
Nejprve situace, která předcházela:
Připojil jsem USB flash disk, disku bylo přiděleno označení disku, tuším že to tenkrát bylo F:. Přepnul jsem se v AS na F:, kde se načetl seznam adresářů a souborů v rootu. Jenže ouha. Windowsy nějak nezvládly komunikaci s oním USB diskem - držely pro něj písmenné označení, ale de facto nešel používat, jako kdyby se odpoji a zároveň zůstal připojený... Tak jak to USB disky občas dělají.
Co následovalo:
V momentě, kdy AS dostal focu a refreshnul obsah panelů nastal problém - disk F byl a nebyl čitelný, jenže AS se jej snažil stále přečíst a tím pádem celá instance byla nepoužitelná.
Přepnul jsem se do druhé instance AS, pustil si Task list, abych tu první killnul. To se mi však nepovedlo. Nepomohlo ani zabíjení procesu v přes Process Explorer ani přes Task manager až jsem přistoupil k rebootu..
V čem byl problém:
Jelikož AS pracoval s oním dostupným/nedostupným USB diskem a při zabíjení přes Task List se snaží vygenerovat podrobný Bug report s informacemi o diskcích, zasekl se u onoho problematického disku a nešel dál. Bug report končil právě záhlavím disku F: a dál nebyl ani řádek.
Návrh na řešení:
nastavit v generování Bug reportu nějaký time-out, případně nastavit omezený počet pokusů pro čtení informací o diskcích. (Je taky dost dobře možné, že by to v tomto případě ani nepomohlo, protože problém s oním diskem byl na straně OS a ne AS).
nedávno jsem měl takový zapeklitý problém.
Nejprve situace, která předcházela:
Připojil jsem USB flash disk, disku bylo přiděleno označení disku, tuším že to tenkrát bylo F:. Přepnul jsem se v AS na F:, kde se načetl seznam adresářů a souborů v rootu. Jenže ouha. Windowsy nějak nezvládly komunikaci s oním USB diskem - držely pro něj písmenné označení, ale de facto nešel používat, jako kdyby se odpoji a zároveň zůstal připojený... Tak jak to USB disky občas dělají.
Co následovalo:
V momentě, kdy AS dostal focu a refreshnul obsah panelů nastal problém - disk F byl a nebyl čitelný, jenže AS se jej snažil stále přečíst a tím pádem celá instance byla nepoužitelná.
Přepnul jsem se do druhé instance AS, pustil si Task list, abych tu první killnul. To se mi však nepovedlo. Nepomohlo ani zabíjení procesu v přes Process Explorer ani přes Task manager až jsem přistoupil k rebootu..
V čem byl problém:
Jelikož AS pracoval s oním dostupným/nedostupným USB diskem a při zabíjení přes Task List se snaží vygenerovat podrobný Bug report s informacemi o diskcích, zasekl se u onoho problematického disku a nešel dál. Bug report končil právě záhlavím disku F: a dál nebyl ani řádek.
Návrh na řešení:
nastavit v generování Bug reportu nějaký time-out, případně nastavit omezený počet pokusů pro čtení informací o diskcích. (Je taky dost dobře možné, že by to v tomto případě ani nepomohlo, protože problém s oním diskem byl na straně OS a ne AS).