Page 1 of 1
PictView a HDRI
Posted: 14 Feb 2006, 22:14
by Guest
podpora PictView i pro format HDRI, jez je postupne stava standartem pro vizualizace apod.
Re: PictView a HDRI
Posted: 15 Feb 2006, 07:53
by Jan Patera
Anonymous wrote:podpora PictView i pro format HDRI, jez je postupne stava standartem pro vizualizace apod.
O tomto formatu jsem jeste neslysel. Mohl byste mi prosim poslat (na patera zavinac pictview.com nejlepe prostrednictvim
http://www.uschovna.cz) nejaky ukazkovy obrazek?
Dekuji
Posted: 15 Feb 2006, 09:04
by Lukas Cerman
No ono tech HDR formatu exituje vice:
OpenEXR --
http://www.openexr.com/
Gregory Ward Larson's red-green-blue-exponent format (.pic, .hdr) --
http://radsite.lbl.gov/radiance/refer/N ... ormat.html
Portable Float Map (.pfm) --
http://athens.ict.usc.edu/FiatLux/hdrvi ... ormat.html
Floating Point Tiff (.tif, .tiff) --
http://athens.ict.usc.edu/FiatLux/hdrvi ... ormat.html
raw binary floating point (.raw, .float) --
http://athens.ict.usc.edu/FiatLux/hdrvi ... ormat.html
Na prohlizeni muzes skusit treba HDRView (
http://athens.ict.usc.edu/FiatLux/hdrview) je to takovy jednoduchy prohlizec umi vice formatu.
Kompletni seznam formatu by asi rekl nejaky grafik. Ja sem vytvorene HDR fotky ukladal do floating point TIFF, tak jestli budes chtit nejake poslat...
Jinak myslim, ze tady uz nebude stacit udelat pouhe nacteni dat. Budes muset take zamakat na zobrazeni -- umoznit zobrazovat obraz s korigovanou expozici nebo aplikovat nejaky tonemapping operator. Vzhledem k vysokemu dynamickemu rozsahu HDR (high dynamic range) obrazu pri linearnim namapovani na hodnoty displeje (0-255) muzes dostat jen cernou a maximalne nejaky svetly pixely, ktery zachycuji zarovku nebo slunce v zaberu.
Posted: 15 Feb 2006, 09:42
by Jan Patera
Je-li toto format HDRI, ktery mel puvodni pisatel na mysli, pak HDRI pouziva floating point data. S tim jsou obecne spatne resitelne problemy, proto nelze ocekavat podporu tohoto formatu v blizke budoucnosti.
Posted: 15 Feb 2006, 09:50
by Lukas Cerman
Pro HDR obrazy se temer bezvyhradne pouziva floating point reprezentace. Je totiz potreba ulozit velky rozsah jasovych hodnot.
Pro usporu mista se zavedly ruzne uspornejsi formaty, napr half -- 16bit float. Nebo se uklada spolecny exponent pro celou trojici barev do ctvrteho kanalu, kde byla puvodne alpha.