Na nutnost přednásobení jsem úplně zapomněl - AlphaBlend funkci jsem naposledy používal někdy v roce 2003 v 
PackView MDI. 

 I DiskMapa si bitmapu přednásobuje, ale pracuje s Gray+Alpha verzí. Pokud dostane 32-bit bitmapu, bude si ji muset nejdříve převést. 
Pro načítání se více hodí oddělená NEpřednásobená Alpha, protože z ní lze vyrobit přednásobenou bez problému. Opačně data rekonstruovat již nejde (pro nízké Alpha se ztrácí přesnost a pro Alpha 0 nezískám nic) 

 Flag na přednásobení se pro líné programátory však bude hodit 
 
ppvBits určitě přidej - nikde se nic neomezí a získá se 100% kontrola nad daty  
 
Jen se chci zeptat: jaké formáty bitmap metoda vací? (bude potřeba vědět pro práci s ppvBits) 
- Převede všechny na 32-bit ARGB/BGRA/...? 
- Jak dopadne s 24-bit PNG? Alpha je v takovém případě zbytečná...
- Jak dopadne se zmíněným Grey + Alpha? Tento formát GDI ani .Net Framework nezná 

 (to znamená, že je ani neumím jednoduše vytvořit)
- Jak dopadne s indexovanými obrázky s paletou? Zachová se paleta a jejich indexovanost? Paleta by byla užitečnější než RGBA verze.
- Jak dopadne 8-bit Grey PNG? Vrátí se jako 24/32-bit obárzek nebo jako indexovaný obrázek s černobílou paletou? Paleta nebo jenom jednobajtové odstíny šedi by byly užitečnější.
- Je podporován 
tRNS chunk? Může obsahovat průhlednou barvu (Grey/24bit) nebo Alpha hodnoty palety... 
 
- Jak jsou podporovány 16/48/64-bit verze PNG? Třeba 
tRNS chunk je potřeba porovnávat na celé 16-bit šířce, než dojde k oříznutí na 8-bit. (Aby průhledná šeď 0x
0001 nezprůhlednila i šeď 0x
0002)
(Poslední dva body považuji za zbytečnou zvrhlost - teda snad až na jednobarevnou průhlednost podobnou z GIFu. Jen chci, aby chování v těchto situacích bylo popsáno 

)
K DiskMapě:
- Polštářek obsahuje: 
hlavičku (velikost), 
Grey bitmapu, 
Alpha bitmapu, 
šířku okraje (okraje se neroztahuje), 
autora a název. Uvažuji ještě o různých možnostech 
roztahování a tapetování.
- PNG umožňuje uložit: 
hlavičku (velikost), 
Grey bitmapu, 
Alpha bitmapu, 
autora a název. Informace o 
okrajích a způsobu roztahování je třeba doplnit 
odjinud.
- Možnosti PNG (uvažuji jen jednosouborová řešení):
-  Uložit doplňující informace do privátního chunku a uložit jako PNG
 Výhody: polštářek lze prohlížet v jiných programech; jakékoliv PNG je polštářkem. 
 Nevýhody: Editace privátní data ztratí; potřeba v DiskMapě ošetřit nečernobílé polštářky 
-  Uložit doplňující informace do privátního chunku a uložit jako PNG, ale s jinou příponou
 Výhody: polštářek lze prohlížek v rozumných programech, které zjištují typ souboru z hlavičky; jiná přípona naznačuje speciální formát a bez změny přípony nelze v editorech uložit
 Nevýhody: Nejasnost ohledně formátu polštářku pro běžného uživatele; potřeba v DiskMapě ošetřit nečernobílé polštářky 
-  Uložit PNG do vlastního kontejner formátu obsahujícího i doplňující informace
 Výhody: Kontrola nad tvorbou polštářku; Můžu předpokládat, že všechny polštářky již jsou černobílé
 Nevýhody: Pro tvorbu polštářků potřeba vytvořit speciální software; Polštářky si užitel nemůže jednoduše prohlédnout 
-  Uložit PNG do ZIPu s druhým souborem obsahující doplňující informace; Speciální přípona
 Výhody: Zip kontejner je současným standardem pro vícesouborová řešení
 Nevýhody: Nelze jednoduše vytvořit uživatelem; Potřeba kód pro načítání ZIP archivů v DiskMapě; Potřeba ošetřit uživatelem pozměněné ZIP archivy (tedy i ne černobílé obrázky) 
-  Jiný nápad?
 
Nejvíce jsem pro bod 
B. Oproti současnému proprietárnímu formátu získám lepší kompresi a možnost jednoduchého náhledu na polštářek. Jiná přípona zase zachová možnost přiřadit k typu souboru otevření v DiskMapě a uživatelům naznačí specializovaný formát.