Page 1 of 1

PictView: podpora BLP obrázků

Posted: 28 Dec 2008, 19:20
by zarevak
Dobrý den,
vím, že BLP soubory jsou vymyšleností pouze jedné firmy, ale popularita jejích produktů neustále stoupá a není žádný rozumný nástroj, který s těmito obrázky pracuje.

Jedinný dostupný prohlížeč BLP souborů pro Windows je XnView, ale ten podporuje jen některé verze.

BLP soubory jsou komprimované buď DXT kompressí, která je již v PictView implementována, nebo JPEG kompressí (žádný jsem neviděl a v současných produktech snad už ani nejsou podporovány) nebo se jedná o obrázky s paletou a Alpha maskou.

Je možné tento formát do PictView přidat? Myslím, že by se tím rozšířila uživatelská základna o hráče, addon autory, modery a fanoušky produktů této firmy ;) 11 a půl milionů aktivních hráčů jediné hry není málo...

BTW: Mám funkční čtečku hlavní mipmapy již implementovanou (v C#), takže mohu pomoci/poradit s implementací do Pictview.

Re: PictView: podpora BLP obrázků

Posted: 28 Dec 2008, 22:11
by Jan Patera
zarevak wrote:BTW: Mám funkční čtečku hlavní mipmapy již implementovanou (v C#), takže mohu pomoci/poradit s implementací do Pictview.
Spise zajimave by bylo par souboru s ruznymi kompresemi...

Re: PictView: podpora BLP obrázků

Posted: 28 Dec 2008, 23:26
by zarevak
Jan Patera wrote:
zarevak wrote:BTW: Mám funkční čtečku hlavní mipmapy již implementovanou (v C#), takže mohu pomoci/poradit s implementací do Pictview.
Spise zajimave by bylo par souboru s ruznymi kompresemi...
Děkuji ;)

Vybral jsem několik souborů různých kompresí a velkostí a pár i bez mipmap. Dokonce jsem tak našel pár souborů, které sám (zatím) neumím otevřít - podle hlavičky používají DXT kompresi, ale 4bit Alpha. U každého souboru je přiložen mnou vytvořený odpovídající PNG soubor.
Balíček ke stažení (bude smazán): smazáno

Soubory jsou rozděleny do složek:
DXT5 - DX5 komprese
UNKNOWN - DXT s 4bit Alpha?
DXT3 - DXT3 komprese
DXT1A - DXT1 s 1bit Alpha kanálem
DXT1O - DXT1 bez průhlednosti
RAWO - indexovaný obrázek s paletou bez průhlednosti
RAWM - indexovaný obrázek s paletou a 1bit maskou
RAWA - indexovaný obrázek s paletou a 8bit Alpha kanálem

Další informace o BLP:
- http://www.wowwiki.com/BLP_files
- http://wowdev.org/wiki/index.php/BLP

Re: PictView: podpora BLP obrázků

Posted: 30 Dec 2008, 11:12
by Jan Patera
zarevak wrote:Balíček ke stažení (bude smazán): http://temp.zarevak.net/BLP.rar
Uz jej lze smazat

Re: PictView: podpora BLP obrázků

Posted: 05 Jan 2009, 18:02
by Jan Patera
zarevak wrote:Je možné tento formát do PictView přidat? Myslím, že by se tím rozšířila uživatelská základna o hráče, addon autory, modery a fanoušky produktů této firmy ;) 11 a půl milionů aktivních hráčů jediné hry není málo...
Podpora BLP pridana. Tak doufam, ze aspon milion z nich si ted Salamandera koupi ;-)

BTW, alpha kanal je zahozen, stejne jako u ostatnich formatu pouzivajicich DTX komprese (BMP, DDS, DTX).

Re: PictView: podpora BLP obrázků

Posted: 05 Jan 2009, 19:08
by Jan Rysavy
Jan Patera wrote:Podpora BLP pridana. Tak doufam, ze aspon milion z nich si ted Salamandera koupi ;-)
:lol:

Re: PictView: podpora BLP obrázků

Posted: 06 Jan 2009, 00:18
by zarevak
Jan Patera wrote:BTW, alpha kanal je zahozen, stejne jako u ostatnich formatu pouzivajicich DTX komprese (BMP, DDS, DTX).
Nojo, já věděl, že jsem chtěl ještě o něco požádat ;) Některé ty DDS textury bez Alpha kanálu vypadají fakt divně :(

Prosím přidejte podporu čtení Alpha kanálu pro DXT kompresi - vždyť to snad tak těžké není :wink: Jen je třeba dávat pozor na DXT2 vs. DXT3 a DXT4 vs. DXT5 (Premultiplied Alpha vs. Normal Alpha)

A pak se můžeme vrhnout na přeukládání (jakýchkoliv) obrázků s původním Alpha kanálem... 8) (tohle asi tak jednoduché nebude... :oops: )

Re: PictView: podpora BLP obrázků

Posted: 29 Jan 2009, 20:58
by zarevak
Děkuji za podporu BLP obrázků!

Jen malá drobnost: Náhledy (Thumbnails) nezískávají největší odpovídající mipmapu. Pokud nastavím velikost náhledů na 1000x1000, tak se zobrazí náhledy jen 128x128, přestože soubor obsahuje i mipmapu o velikosti 512x512 (např DXT3/UI-BankFrame.blp ze zaslaného balíčku)

Re: PictView: podpora BLP obrázků

Posted: 30 Jan 2009, 18:34
by Jan Patera
zarevak wrote:Děkuji za podporu BLP obrázků!

Jen malá drobnost: Náhledy (Thumbnails) nezískávají největší odpovídající mipmapu.
Aha, drobne opomenuti. Spraveno pro pristi verzi Salamandera (2.52b2/2.52).

Re: PictView: podpora BLP obrázků

Posted: 23 Mar 2009, 11:02
by zarevak
Zdravím,
v balíčku, který jsem zasílal s ukázkovými obrázky byl adresář "UNKNOWN". Nevím, zda můj tip je úplně přesný, ale DXT3 dekomprese ho rozbalí na obrázek bez artefaktů.

Můžeš prosímtě pro tyto obrázky nastavit použití DXT3 dekomprese? (Možná bude Alpha špatně, ale tu PictView neřeší :()

Re: PictView: podpora BLP obrázků

Posted: 27 Mar 2009, 10:27
by Jan Patera
zarevak wrote:Můžeš prosímtě pro tyto obrázky nastavit použití DXT3 dekomprese? (Možná bude Alpha špatně, ale tu PictView neřeší :()
Podpora BLP/DXT3 pridana do pristi verze Salamandera (AS2.52b2/2.52).