Page 1 of 1

PictView: Problém s některými DDS texturami

Posted: 16 Oct 2006, 16:20
by zarevak
Dobrý den,
tak pro dnešek mám pro Vás nějaké problematické DDS textury: ;-)
http://temp.zarevak.net/C4_Guilds.dds Formát: DXT1; 512x512 (6 mipmapping verzí) - tato se zobrazí správně
http://temp.zarevak.net/C4_Guilds_bump.dds Formát: R8G8B8; 512x512
http://temp.zarevak.net/C4_Guilds_spec.dds Formát: 8bit (jen alpha?); 512x512 (6 mipmapping verzí)

Pro soubory, které obsahují více (mipmapping) verzí obrázku se použije pro Alt+5 náhled (o velikosti 292px) jen verze 128x128 (i když by bylo možné použít 256x256 verzi) - i přes to třetí soubor zobazí smetí.
Prostřední obrázek zobrazuje náhled přes celých 292px, ovšem jen smetí.

Idea: PictView by mohl v informacích o souboru zobrazovat i formát dat v DDS souboru a počet mipmap verzí (případně nabídnout jejich náhled pomocí Ctrl+Page Up, Ctrl+Page Down)

BTW: Rozdíl mezi mipmap verzí 128x128 a pomocí PictView zmenšeným originálem je patrný převážně v intenzitě mřížky v pravém dolním rohu obrázku.
BTW2: Pro zobrazení obsahu DDS souboru lze použít nástroj NVidie Windows Texture Viewer

EDIT: Pro testování čtení jednotlivých mipmap verzí souboru lze využít soubor: http://temp.zarevak.net/MipTest.dds (DXT1; velikosti 1024x1024 až 1x1)

Re: PictView: Problém s některými DDS texturami

Posted: 17 Oct 2006, 22:18
by Jan Patera
zarevak wrote:Idea: PictView by mohl v informacích o souboru zobrazovat i formát dat v DDS souboru a počet mipmap verzí (případně nabídnout jejich náhled pomocí Ctrl+Page Up, Ctrl+Page Down)
To je zajimavy napad! Diky za soubory.
BTW, nova verze toho NVidiackeho prohlizece nejde pustit na NT4 :-( Jeste, ze mam starsi...

Posted: 05 Jul 2007, 20:13
by zarevak
Dobrý den,
po mnoha měsících mám pro Vás další problematické DDS textury (zobrazuje se zelené polosmetí) - tentokráte ze zdarma online hry FlyFF:
http://temp.zarevak.net/itm_mRinSet03Upper.dds - DDS;16bit A1R5G5B5; 1 mipmapa
http://temp.zarevak.net/Itm_SysSysScrBox01.dds - DDS;16bit A1R5G5B5; 6 mipmap

Výše zmíněný Windows Texture Viewer zobrazí textury správně.

Posted: 08 Jul 2007, 21:36
by Jan Patera
zarevak wrote:Dobrý den,
po mnoha měsících mám pro Vás další problematické DDS textury (zobrazuje se zelené polosmetí) - tentokráte ze zdarma online hry FlyFF:
http://temp.zarevak.net/itm_mRinSet03Upper.dds - DDS;16bit A1R5G5B5; 1 mipmapa
http://temp.zarevak.net/Itm_SysSysScrBox01.dds - DDS;16bit A1R5G5B5; 6 mipmap
Dekuji za dalsi soubory do sbirky. Jak jsem snad jiz nekde zminil, neumim nacist typ DDS/DTX, jaky jsem nikdy nemel v ruce. HiColor DDS/DTX jsem v ni dosud nemel....

Posted: 28 Jul 2007, 02:36
by zarevak
A další DDS texturky do sbírky:
http://temp.zarevak.net/barkdetail.dds
http://temp.zarevak.net/bbotl1.dds
http://temp.zarevak.net/b-forge_01.dds
- tentokráte se jedná o soubory s více mipmapami, které však nejsou čtvercové. Například bbotl1.dds má poměr stran 1:4 a PictView skončí u mipmapy ve velikosti 1x4. Při pokusu o přechod na menší verzi PictView nahlásí chybu a je třeba celý soubor znovu načíst, přestože v souboru existují ještě verze o velikostech 1x2 a 1x1 pixel.

Posted: 14 Aug 2007, 07:12
by Jan Patera
zarevak wrote:A další DDS texturky do sbírky:
PictView skončí u mipmapy ve velikosti 1x4. Při pokusu o přechod na menší verzi PictView nahlásí chybu
Dekuji za soubory. Spraveno.