PictView: Problém s některými DDS texturami
Posted: 16 Oct 2006, 16:20
Dobrý den,
tak pro dnešek mám pro Vás nějaké problematické DDS textury:
http://temp.zarevak.net/C4_Guilds.dds Formát: DXT1; 512x512 (6 mipmapping verzí) - tato se zobrazí správně
http://temp.zarevak.net/C4_Guilds_bump.dds Formát: R8G8B8; 512x512
http://temp.zarevak.net/C4_Guilds_spec.dds Formát: 8bit (jen alpha?); 512x512 (6 mipmapping verzí)
Pro soubory, které obsahují více (mipmapping) verzí obrázku se použije pro Alt+5 náhled (o velikosti 292px) jen verze 128x128 (i když by bylo možné použít 256x256 verzi) - i přes to třetí soubor zobazí smetí.
Prostřední obrázek zobrazuje náhled přes celých 292px, ovšem jen smetí.
Idea: PictView by mohl v informacích o souboru zobrazovat i formát dat v DDS souboru a počet mipmap verzí (případně nabídnout jejich náhled pomocí Ctrl+Page Up, Ctrl+Page Down)
BTW: Rozdíl mezi mipmap verzí 128x128 a pomocí PictView zmenšeným originálem je patrný převážně v intenzitě mřížky v pravém dolním rohu obrázku.
BTW2: Pro zobrazení obsahu DDS souboru lze použít nástroj NVidie Windows Texture Viewer
EDIT: Pro testování čtení jednotlivých mipmap verzí souboru lze využít soubor: http://temp.zarevak.net/MipTest.dds (DXT1; velikosti 1024x1024 až 1x1)
tak pro dnešek mám pro Vás nějaké problematické DDS textury:

http://temp.zarevak.net/C4_Guilds.dds Formát: DXT1; 512x512 (6 mipmapping verzí) - tato se zobrazí správně
http://temp.zarevak.net/C4_Guilds_bump.dds Formát: R8G8B8; 512x512
http://temp.zarevak.net/C4_Guilds_spec.dds Formát: 8bit (jen alpha?); 512x512 (6 mipmapping verzí)
Pro soubory, které obsahují více (mipmapping) verzí obrázku se použije pro Alt+5 náhled (o velikosti 292px) jen verze 128x128 (i když by bylo možné použít 256x256 verzi) - i přes to třetí soubor zobazí smetí.
Prostřední obrázek zobrazuje náhled přes celých 292px, ovšem jen smetí.
Idea: PictView by mohl v informacích o souboru zobrazovat i formát dat v DDS souboru a počet mipmap verzí (případně nabídnout jejich náhled pomocí Ctrl+Page Up, Ctrl+Page Down)
BTW: Rozdíl mezi mipmap verzí 128x128 a pomocí PictView zmenšeným originálem je patrný převážně v intenzitě mřížky v pravém dolním rohu obrázku.
BTW2: Pro zobrazení obsahu DDS souboru lze použít nástroj NVidie Windows Texture Viewer
EDIT: Pro testování čtení jednotlivých mipmap verzí souboru lze využít soubor: http://temp.zarevak.net/MipTest.dds (DXT1; velikosti 1024x1024 až 1x1)