Rozlíšenie súboru podľa Magic Number

Podpora vývojářů nových pluginů, oznámení o nových pluginech nezávislých autorů a diskuse o nich.
Stybi

Rozlíšenie súboru podľa Magic Number

Post by Stybi »

Chcel by som spraviť jeden špecifický plugin, ktorým by som chcel "rozpakovať" súbor (niečo podobné ako.tgz, alebo klasický .zip či .rar). Problém je, že tento typ súboru nemá nijakú špecifickú príponu. Dokonca vo väčšine prípadov nemá žiadnu príponu.

Hľadal som na internete ako otvoriť tento typ súboru, ale nenašiel som ani jeden program, ktorý by ho bol schopný otvoriť. Tak som si spravil vlastný "reader". Teraz by som ho chcel zaintegrovať do Altap Salamandera.

Nastal však problém - identifikácia súboru. Asi jediná možnosť ako identifikovať súbor, je podľa jeho "Magic Number". Vo svete Unixu je to už dávno pravidlo. To len DOS a od neho odvodené light-weight "operačné systémy" porušujú toto (v tech. svete) prastaré pravidlo.

Otázka: existuje nejaký spôsob ako pripojiť nejaký plugin k súboru s daným "Magic Number"? Ak nie. Dá sa aspoň v nejakej blízkej budúcnosti očakávať takáto featura?

Vďaka
Jan Rysavy
ALTAP Staff
ALTAP Staff
Posts: 5229
Joined: 08 Dec 2005, 06:34
Location: Novy Bor, Czech Republic
Contact:

Post by Jan Rysavy »

Zatím taková možnost neexistuje. Salamander přiřadí rozbalovanému souboru archiver (plugin) pouze na základě přípony.

Chtěli bychom umožnit zvolit jiný archiver. Vhodná klávesová zkratka by byla Ctrl+Page Down. Pravděpodobně by v této situaci měl Salamander zkusit oslovit všechny pluginy (podporující rozbalování) a archiv jim předhodit. Každý plugin by posoudil podle obsahu archivu, zda ho bude schopný rozbalit.

Následně by došlo k otevření archivu nebo zobrazení seznamu použitelných pluginů (v případě, že by daný archiv umělo vybalit hned několik pluginů).

Tento mechanismus by se velice hodil také pro rozbalování self-extract archivů. Nyní je potřeba .EXE přejmenovat například na .CAB, abychom takový SFX dokázali otevřít.

Je to poměrně jednoduchá věc, zabrala by nám (odhadem) dva až tři týdny práce. Dokonce je na Altap Roadmap: "Ctrl+PgDn pro otevření samorozbalitelných archivů nebo neasociovaných archivů".
Stybi

Post by Stybi »

Mal by som ešte jednu pripomienku. Možno by bolo vhodné pridať do SDK (okrem už existujúceho DEMOPLUG) aj nejaký "minimalistický" plugin. Aby sme vedeli ľahko idetifikovať to, čo je pre spustenie pluginu nutné bez zdĺhavého čítania komentárov v zdrojákoch.
A ešte jeden návrh. Možno by nebol zlý nápad spraviť niekde na serveri priestor pre pluginy, aby si ich hocikto mohol stiahnuť z nejakého centrálneho miesta. A prípadne aj dať možnosť zverejniť zdrojáky.
Vďaka.
Marcellus
Posts: 3
Joined: 05 Feb 2024, 19:18

Re:

Post by Marcellus »

Stybi wrote: 17 Aug 2007, 15:22 Mal by som ešte jednu pripomienku. Možno by bolo vhodné pridať do SDK (okrem už existujúceho DEMOPLUG) aj nejaký "minimalistický" plugin. Aby sme vedeli ľahko idetifikovať to, čo je pre spustenie pluginu nutné bez zdĺhavého čítania komentárov v zdrojákoch.
A ešte jeden návrh. Možno by nebol zlý nápad spraviť niekde na serveri priestor pre pluginy, aby si ich hocikto mohol stiahnuť z nejakého centrálneho miesta. A prípadne aj dať možnosť zverejniť zdrojáky.
Vďaka.
Including a "minimalist" plugin in the SDK, alongside DEMOPLUG, could help to streamline plugin creation by giving clear, succinct examples. A centralized server for plugin distribution and source publication would increase accessibility and collaboration, resulting in a thriving plugin ecosystem. These tips could substantially assist both developers and users.Magic Eight Ball Answers
Post Reply