Co třeba neoficiální SDK
Co třeba neoficiální SDK
Tak 2.5 je venku.
Nepoodhrnete roušku tajemství a nepustíte ven pár neoficiálních textů SDK, API? Zdůrazňuji neoficiálních.
Vím, že už to zde bylo několikrát žádáno a zamítnuto. Ale předpokládám, že nově vytvářené pluginy by mohly být alespoň částečně zpětně kompatibilní s právě 2.5kou. Takže když nějaké drobné informace pustíte ven, už by zde nemusel být problém kompatibility.
Nepoodhrnete roušku tajemství a nepustíte ven pár neoficiálních textů SDK, API? Zdůrazňuji neoficiálních.
Vím, že už to zde bylo několikrát žádáno a zamítnuto. Ale předpokládám, že nově vytvářené pluginy by mohly být alespoň částečně zpětně kompatibilní s právě 2.5kou. Takže když nějaké drobné informace pustíte ven, už by zde nemusel být problém kompatibility.
Mimochodem. Neobtěžoval bych, kdyby v aktualizované roadmap nebylo až do vánoc 07 plno jinými úkoly.
-
- ALTAP Staff
- Posts: 5231
- Joined: 08 Dec 2005, 06:34
- Location: Novy Bor, Czech Republic
- Contact:
-
- ALTAP Staff
- Posts: 5231
- Joined: 08 Dec 2005, 06:34
- Location: Novy Bor, Czech Republic
- Contact:
Pro čechy to použitelné bude, ale pro cizince to bude skutečně chtít přeložit do angličtiny. Kdybychom to dělali před vydáním SDK, zase by ho to odsunulo a odsunulo by to Salamandera.
Tomáš Kopal rozběhne WiKi. Máme tušení, že by se mohla (nejen) v souvislosti s SDK velice hodit.
Mimochodem, máte někdo dobré zkušenosti s nějakým dokumentačním systémem typu DOC++?
Zatím celá "dokumentace" vypadá takto:
Asi bychom to měli překlopit do nějakého použitelnějšího tvaru...
Tomáš Kopal rozběhne WiKi. Máme tušení, že by se mohla (nejen) v souvislosti s SDK velice hodit.
Mimochodem, máte někdo dobré zkušenosti s nějakým dokumentačním systémem typu DOC++?
Zatím celá "dokumentace" vypadá takto:
Code: Select all
// odstraneni adresare vcetne jeho obsahu (SHFileOperation je priserne pomaly)
// mozne volat z libovolneho threadu
virtual void WINAPI RemoveTemporaryDir(const char *dir) = 0;
// protoze windowsova verze MoveFile nezvlada prejmenovani souboru s read-only atributem na Novellu,
// napsali jsme si vlastni (nastane-li chyba pri MoveFile, zkusi shodit read-only, provest operaci,
// a pak ho zase nahodit); vraci uspech (pri neuspechu vraci v 'err' (neni-li NULL) kod Windows chyby)
// mozne volat z libovolneho threadu
virtual BOOL WINAPI SalMoveFile(const char *srcName, const char *destName, DWORD *err) = 0;
Last edited by Jan Rysavy on 28 Apr 2007, 06:45, edited 1 time in total.
DOC++ neznám. Asi bych radši použil Doxygen, který mi z jejich webu přijde spravovanější a i používá hežčí syntax komentářů vycházející z JavaDoc, který je rozumně čitelný i lidmiJan Rysavy wrote:Mimochodem, máte někdo dobré zkušenosti s nějakým dokumentačním systémem typu DOC++?
Verze v JavaDoc pro Doxygen (nektere komentare jsem si domyslel):Jan Rysavy wrote:Asi bychom to měli překlopit do nějakého použitelnějšího tvaru...
Code: Select all
/** Odstraneni adresare vcetne jeho obsahu
* Odstraneni adresare vcetne jeho obsahu (SHFileOperation je priserne pomaly)
*
* Mozne volat z libovolneho threadu
*
* @param dir Cesta k adresari. Nemusi obsahovat koncove \.
* Pokud je NULL, tak funkce nic nedela.
* @return void
*/
virtual void WINAPI RemoveTemporaryDir(const char *dir) = 0;
/** Prejmenovani souboru s osetrenymi problemy
* Protoze windowsova verze MoveFile nezvlada prejmenovani souboru s read-only atributem na Novellu,
* napsali jsme si vlastni (nastane-li chyba pri MoveFile, zkusi shodit read-only, provest operaci,
* a pak ho zase nahodit);
*
* Mozne volat z libovolneho threadu
*
* @param srcName Zdrojovy nazev souboru. Pokud soubor neexistuje, tak problem.
* Pokud je NULL, tak funkce nic nedela.
* @param destName Cilovy nazev souboru. Nesmi byt NULL
* @param err kod Windows chyby v pripade neuspechu
* @return BOOL <code>true</code> pokud byl soubor prejmenovan;
* <code>false</code> pokud nejaky problem - zkontrolujte err.
*/
virtual BOOL WINAPI SalMoveFile(const char *srcName, const char *destName, DWORD *err) = 0;
Sláva děkujeme za 2.5 i za SDK
jinak v http://www.altap.cz/salam_cz/newver.html
se píše že Jádro Altap Salamandera :
* První verze Altap Salamander 2.5 SDK pro vývojáře pluginů.
předpokládám tedy že to platí až po víkendu
neboť jsem nikde v jádru nic ukrytého nenašel
Pro mne tedy rozhodně lepší takto krásně komentováno než nějaký učesaný překlad do angličtiny. Aspoň budeme mít před anglánama náskok
jinak v http://www.altap.cz/salam_cz/newver.html
se píše že Jádro Altap Salamandera :
* První verze Altap Salamander 2.5 SDK pro vývojáře pluginů.
předpokládám tedy že to platí až po víkendu
neboť jsem nikde v jádru nic ukrytého nenašel
Pro mne tedy rozhodně lepší takto krásně komentováno než nějaký učesaný překlad do angličtiny. Aspoň budeme mít před anglánama náskok
-
- ALTAP Staff
- Posts: 5231
- Joined: 08 Dec 2005, 06:34
- Location: Novy Bor, Czech Republic
- Contact:
Jejky, jsem slepouš slepý a při zakládání tématu jsem to přehlédlk0nelupy wrote:... jinak v http://www.altap.cz/salam_cz/newver.html
se píše že Jádro Altap Salamandera :
* První verze Altap Salamander 2.5 SDK pro vývojáře pluginů.
Moc se omlouvám za omyl, má úvodní otázka byla naprosto zbytečná. Stačilo lépe číst.
-
- ALTAP Staff
- Posts: 5231
- Joined: 08 Dec 2005, 06:34
- Location: Novy Bor, Czech Republic
- Contact:
-
- ALTAP Staff
- Posts: 5231
- Joined: 08 Dec 2005, 06:34
- Location: Novy Bor, Czech Republic
- Contact:
Informace o stavu SDK k 3.5.2007
Překládáme interní hlášení Salamandera do angličtiny. Jedná se asi o 2000 hlášek, do zítřka by to mělo být. Tyto hlášky jsou pro tvůrce pluginu poměrně zásadní (například Salamander ohlásí, že dané volání mělo proběhnout z hlavního vlákna, atd). S SDK tedy vydáme vývojářský build Salamandera 2.5. Hlášky padají do maličké aplikace Trace Server (fotka dole), která bude také součástí SDK.
Momentálně je ideální vývojovou platformou pro Salamandera Microsoft Visual C++ 6.0. Pokud máte tento překladač, budete schopni vytvořit shodné pluginy, jaké jsou standardně součástí Salamandera.
Pluginy lze tvořit také v Borland C++ a Microsoft Visual C++ 2005 (EE). Interface je pro tyto překladače připaven. V tomto případě je však problém s RTL, není možné plugin linkovat se salrtl.dll. Místo toho si plugin musí nést své RTL, což znamená celkově větší rozměry. Pro MS Visual C++ 2005 se možná najde řešení, musíme to ještě prověřit. Koncem roku vydáme Salamandera 2.53, který bude přeložen v MS Visual C++ 2005, které se tak stane hlavní vývojovou platformou.
Teoreticky by pluginy mělo být možné tvořit v Delphi, volací konvence jsou na to připraveny. Znamenalo by to však překlopení interface do Delphi. Samozřejmě je tu opět overhead s RTL. Tento krok neplánujeme, nebudeme se bránit Vaší případné iniciativě.
SDK pro Salamandera je VELIKÉ. Pokud srovnáte SDK Salamandera s SDK konkurence (TC, FAR), vychází náš interface minimálně 10x větší. Je to dáno tím, že jsme se snažili pluginy do Salamandera integrovat co možná nejhladším způsobem (mám na mysli zážitek uživatele při práci s pluginem). Předesílám to předem, abyste nebyli zaskočeni
Co s SDK bude možné vytvořit:
Plugin typu VIEWER (asi nejméně složitý plugin, používá několik málo funkcí interface)
Plugin typu ARCHIVER (trošku složitější plugin, používá kolem desítky funkcí, unpackery jsou obecně jednodušší proti packerům)
Plugin typu FILE SYSTEM (řádově komplikovanější typ pluginu)
Ostatní pluginy typu Checksum, Renamer nebo File Comparator jsou z hlediska SDK naprosto nenáročné.
Samozřejmě jsem bral v potaz pouze otázku náročnosti připojení pluginu na Salamandera.
Editace: zmena cisel verzi: 2.6 na 2.51, 2.7 na 2.52 a 2.8 na 2.53
Překládáme interní hlášení Salamandera do angličtiny. Jedná se asi o 2000 hlášek, do zítřka by to mělo být. Tyto hlášky jsou pro tvůrce pluginu poměrně zásadní (například Salamander ohlásí, že dané volání mělo proběhnout z hlavního vlákna, atd). S SDK tedy vydáme vývojářský build Salamandera 2.5. Hlášky padají do maličké aplikace Trace Server (fotka dole), která bude také součástí SDK.
Momentálně je ideální vývojovou platformou pro Salamandera Microsoft Visual C++ 6.0. Pokud máte tento překladač, budete schopni vytvořit shodné pluginy, jaké jsou standardně součástí Salamandera.
Pluginy lze tvořit také v Borland C++ a Microsoft Visual C++ 2005 (EE). Interface je pro tyto překladače připaven. V tomto případě je však problém s RTL, není možné plugin linkovat se salrtl.dll. Místo toho si plugin musí nést své RTL, což znamená celkově větší rozměry. Pro MS Visual C++ 2005 se možná najde řešení, musíme to ještě prověřit. Koncem roku vydáme Salamandera 2.53, který bude přeložen v MS Visual C++ 2005, které se tak stane hlavní vývojovou platformou.
Teoreticky by pluginy mělo být možné tvořit v Delphi, volací konvence jsou na to připraveny. Znamenalo by to však překlopení interface do Delphi. Samozřejmě je tu opět overhead s RTL. Tento krok neplánujeme, nebudeme se bránit Vaší případné iniciativě.
SDK pro Salamandera je VELIKÉ. Pokud srovnáte SDK Salamandera s SDK konkurence (TC, FAR), vychází náš interface minimálně 10x větší. Je to dáno tím, že jsme se snažili pluginy do Salamandera integrovat co možná nejhladším způsobem (mám na mysli zážitek uživatele při práci s pluginem). Předesílám to předem, abyste nebyli zaskočeni
Co s SDK bude možné vytvořit:
Plugin typu VIEWER (asi nejméně složitý plugin, používá několik málo funkcí interface)
Plugin typu ARCHIVER (trošku složitější plugin, používá kolem desítky funkcí, unpackery jsou obecně jednodušší proti packerům)
Plugin typu FILE SYSTEM (řádově komplikovanější typ pluginu)
Ostatní pluginy typu Checksum, Renamer nebo File Comparator jsou z hlediska SDK naprosto nenáročné.
Samozřejmě jsem bral v potaz pouze otázku náročnosti připojení pluginu na Salamandera.
Editace: zmena cisel verzi: 2.6 na 2.51, 2.7 na 2.52 a 2.8 na 2.53
- Attachments
-
- Altap Trace Server
- traceserver.png (24.83 KiB) Viewed 20917 times
Last edited by Jan Rysavy on 04 May 2007, 13:57, edited 1 time in total.
-
- ALTAP Staff
- Posts: 5231
- Joined: 08 Dec 2005, 06:34
- Location: Novy Bor, Czech Republic
- Contact:
Nezobrazuje se Vám příloha u mého příspěvku? Ani informace o tom, že příloha existuje?
Čeština: nepředpokládáme, že by tvůrci pluginů nerozuměli angličtině alespoň na triviální úrovni, kterou sami používáme. Jak by si potom přečetli MSDN (MS Platform SDK) dokumentaci -- bibli pro tvorbu pluginů. Naopak doufáme, že se kolem SDK vytvoří komunita, co ho dostane kompletně do angličtiny.
Čeština: nepředpokládáme, že by tvůrci pluginů nerozuměli angličtině alespoň na triviální úrovni, kterou sami používáme. Jak by si potom přečetli MSDN (MS Platform SDK) dokumentaci -- bibli pro tvorbu pluginů. Naopak doufáme, že se kolem SDK vytvoří komunita, co ho dostane kompletně do angličtiny.